W dobie wysoko rozwiniętej technologii, współczesna młodzież wymaga innowacyjnych form nauki, które łączą technologię z praktycznymi umiejętnościami życiowymi. Ponadto, działania kulturalne i integracyjne mają na celu wzmacnianie tożsamości lokalnej oraz rozwijanie wrażliwości na sztukę.
Celem projektu jest rozwój intelektualny, społeczny, integracja oraz aktywizacja dzieci i młodzieży uczącej się (posiadającej status ucznia szkoły podstawowej i ponadpodstawowej, w trakcie roku szkolnego) w wieku od 6 do 16 lat oraz zamieszkujących obszar Miasta Torunia, zwłaszcza uczniów i uczennic zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego, poprzez stworzenie i funkcjonowanie edukacyjnego Klubu Młodych Odkrywców – Technologia, Rozwój i Integracja, w którym zapewnione zostaną nowoczesne metody edukacji.
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Kandydaci są przyjmowani według daty i godziny wpływu kompletnych zgłoszeń do wyczerpania limitu miejsc. Po osiągnięciu limitu miejsc, zgłoszenia trafiają na listę rezerwową w tej samej kolejności.
W trakcie rekrutacji zastosowanie będą miały preferencyjne kryteria, umożliwiające wsparcie najbardziej potrzebujących uczestników, którzy spełniają co najmniej 1 z poniższych kryteriów:
a) pochodzenie z rodziny wielodzietnej (rodzina wychowująca troje i więcej dzieci);
b) trudna sytuacja materialna wynikająca z niskich dochodów na osobę w rodzinie;
c) niepełnosprawność lub posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
d) objęcie pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole lub placówce.
Projekt będzie realizowany dla 20 uczniów w okresie od lipca do końca listopada co zapewni regularne, nieprzerwane uczestnictwo, budowanie relacji wśród uczestników, oraz stopniowe podnoszenie kompetencji. W ramach projektu zorganizowane będą 102 spotkania (138 godz.); w tym: warsztaty wspierające rozwój intelektualny – 56 godz.; warsztaty wspierające rozwój społeczny 40 godz.; integracja, udział w kulturze i uwrażliwienie na sztukę, rozwój tożsamości lokalnej – 42 godz.
Tematyka zajęć w Klubie Młodych Odkrywców:
1. Warsztaty z programowania, druku 3D i wirtualnej rzeczywistości (gogle VR)
Tematyka: programowanie, kodowanie, druk 3D – projektowanie i drukowanie własnych modeli; wirtualna rzeczywistość (VR) – nauka i rozrywka z wykorzystaniem gogli VR.
2. Warsztaty z zakresu rozwoju społecznego
Tematyka: gry planszowe budujące zaufanie, gry strategiczne wspierające rozwój logicznego myślenia i planowania, warsztaty komunikacyjne; warsztaty team-buildingowe – ćwiczenia integracyjne i rozwój umiejętności społecznych, wsparcie i rozwój umiejętność radzenia sobie ze stresem.
3. Integracja, udział w kulturze i uwrażliwienie na sztukę, rozwój tożsamości lokalnej – wyjścia integracyjne i kulturalne
Tematyka: wizyty w inspirujących miejscach, takich jak instytucje kultury, muzea, kino, teatr, miejsca historyczne, miejsca rozrywki.
Zajęcia odbywać będą się według harmonogramu, który już wkrótce zostanie udostępniony.
Uwaga! Osoba chcąca wziąć udział w projekcie może korzystać z oferty tylko jednego klubu młodzieżowego w ramach projektu FEKP.07.02 Wsparcie dzieci i młodzieży poza edukacją formalną – Lokalna Grupa Działania „Dla Miasta Torunia” w ramach tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych.
Wartość projektu: 70 560,00 zł
Dofinansowanie (grant): 65 760,00 zł
Projekt jest realizowany zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie